Technologie
Orange Światłowód nawet 600 Mb/s

Wykorzystaj 100% możliwości swojego internetu

Niezmiernie nam miło, że Ty i Twoi bliscy możecie cieszyć się w swoim domu ultraszybkim internetem Orange Światłowód.

Warto wykorzystać jego wszystkie możliwości. Aby Ci to ułatwić, przygotowaliśmy kilka praktycznych porad. Kliknij w interesujący Cię temat, by zobaczyć instrukcję.

Jak poprawnie wykonać pomiar prędkości internetu?
  1. Zamknij wszystkie programy, o których wiesz, że mogą korzystać z internetu. Najlepiej, żeby w tle nie pracował żaden program (jak najmniej ikonek w pasku obok zegara).
  2. Test należy wykonać przy połączeniu przewodowym komputera z FunBoxem. Połączenie bezprzewodowe może zaniżać wyniki testu. Ma na to wpływ Twoja karta Wi-Fi, dlatego do testu zdecydowanie rekomendujemy bezpośrednie połączenie przewodowe. Spróbuj wykonać test w konfiguracji przewodowej i bezprzewodowej. Usuń na czas testu urządzenia pośredniczące, które nie zapewniają przepływności 1 Gb/s pomiędzy komputerem i FunBoxem (np. przełącznik z portami FastEthernet). Urządzenia te będą negatywnie wpływać na wynik testu.
  3. Niektóre programy typu firewall i antywirus mogą mieć negatywny wpływ na wynik pomiaru.
  4. Upewnij się, że inni użytkownicy nie korzystają z internetu w czasie testu - odłącz inne urządzenia podłączone przewodem Ethernet i wyłącz sieć bezprzewodową przyciskiem Wi‑Fi wł/wył na modemie FunBox (dioda zgaśnie).
  5. Uruchom przeglądarkę internetową i wejdź na stronę http://www.speedtest.net/ Wybierz na mapie serwer pomiarowy Orange z najbliższej lokalizacji (Warszawa, Łódź, Poznań, Katowice, Kraków, Gdańsk).
  6. Uruchom test i odczekaj do jego zakończenia oraz wyświetlenia wyników pomiaru.
  7. Po zakończeniu testu włącz ponownie Wi‑Fi tym samym przyciskiem (dioda zaświeci się).
Jak sprawdzić rodzaj karty sieciowej (przewodowej) w Twoim komputerze?

Prędkość przy połączeniu przewodowym uzależniona jest od standardu karty sieciowej. W komputerach najczęściej spotykane karty to Fast Ethernet i Gigabit Ethernet.

Karty Fast Ethernet obsługuja prędkość do 100 Mb/s a karty Gigabit Ethernet do 1000 Mb/s (1 Gb/s).

Jak sprawdzić rodzaj karty sieciowej

Jak sprawdzić rodzaj karty Wi‑Fi (bezprzewodowej) w Twoim komputerze?

Prędkość przy połączeniu bezprzewodowym uzależniona jest przede wszystkim od standardu karty sieciowej. Producenci kart oznaczają standard Wi‑Fi znakami IEEE 802.11x, gdzie x to oznaczenie wersji standardu, np. IEEE 802.11n.

Jak sprawdzić rodzaj karty Wi‑Fi?

Jeżeli Twoja karta obsługuje pasmo 5 GHz to w modemie zmień ustawienie Wi‑Fi na 5 GHz i podłącz wszystkie urządzenia właśnie do tej sieci.

Jak poprawnie skonfigurować parametry sieci Wi‑Fi (bezprzewodowej)?

Standardem jest, że z domową siecią łączą się nasze telefony i tablety, komputer oraz przedmioty codziennego użytku (telewizor, konsola do gier, kamerka, elektroniczna niania, może nawet lodówka lub pralka), które wyposażone są w Wi‑Fi. Może być nawet kilkanaście urządzeń regularnie korzystających z internetu poprzez Wi‑Fi. Ale jest sposób, żeby przy takim obłożeniu cieszyć się szybkim i niezawodnym łączem.

Sieć Wi‑Fi dzieli się na dwa rodzaje pracujące w różnych częstotliwościach: Wi‑Fi 2,4 GHz i 5 GHz. Sieć 5 GHz daje szybki internet gdy z Wi‑Fi korzysta wiele urządzeń jednocześnie. Sieć 2,4 GHz jest standardem używanym w starszych lub tańszych urządzeniach.

Rekomendujemy korzystanie z sieci 5 GHz.

Jak optymalnie skonfigurować Wi‑Fi na Orange FunBox 2.0?

Jak optymalnie skonfigurować Wi‑Fi na Orange FunBox 3.0?

Zobacz film, w którym Orange Ekspert pokazuje jak podzielić pasmo Wi‑Fi i połączyć się z siecią 5 GHz.

Gdzie najlepiej ustawić modem, by internet przez Wi‑Fi działał szybko i stabilnie?
Nie ustawiaj modemu w rogu.
Modem ustaw na szafce, biurku, obok telewizora lub na ścianie.
Nie zamykaj modemu w szafce, nie stawiaj go za szafką.
Nie ustawiaj modemu między książkami, obok akwarium lub za telewizorem.
Nie rób piramidy, nie ustawiaj modemu między innymi urządzeniami lub na głośniku.
Szybkość internetu a wydajność Twojego sprzętu

Połączenie przewodowe jest najszybsze, stabilne, nie jest przez nic zakłócane. Jeśli przy połączeniu przewodowym Twój internet nie osiąga oczekiwanej prędkości, upewnij się, że komputer jest wystarczająco wydajny:

  • 100 Mb/s uzyskasz na prawie każdym komputerze z procesorem minimum 2,0 GHz i systemem Windows XP lub wyższym;
  • 300 Mb/s uzyskasz na komputerach z procesorem Intel klasy i5, wydajnym procesorem klasy i3 lub procesorami innych producentów o podobnej wydajności, wymagany system: Windows Vista lub wyższy;
  • 600 Mb/s osiągniesz na komputerach z procesorami Intel klasy i7, wydajnymi procesorami klasy i5 lub procesorami innych producentów o podobnej wydajności. Wymagany system: Windows 7 lub wyższy;
  • ponadto szybkości 600 Mb/s i 300 Mb/s wymagają karty sieciowej GigabitEthernet oraz przewodu sieciowego klasy D (kategoria 5/5e).

Porady dotyczące telewizji

Poniżej podajemy kilka rad, które mogą być pomocne, jeśli wystąpią problemy z działaniem telewizji

Dekoder Samsung ICU 100 musi być podłączony do telewizora przewodem HDMI 2.0 z zestawu. W przypadku innych dekoderów może to być przewód HDMI o niższym standardzie.

Upewnij się, że wykonałeś podłączenia jak w instrukcji instalacji dekodera Samsung ICU 100 oraz że włączyłeś wszystkie urządzenia (FunBox, dekoder, telewizor, terminal światłowodowy). Pamiętaj też, aby przełączyć telewizor przyciskiem na pilocie oznaczonym SOURCE na źródło sygnału, do którego podłączony jest dekoder. Najczęściej będzie to jeden z portów HDMI.

W przypadku problemów z poprawnym odbiorem kanałów telewizyjnych upewnij się, że masz dostęp do internetu (sprawdź, czy możesz otworzyć dowolną stronę internetową w przeglądarce komputera). Jeżeli nie, zacznij od rozwiązania problemów z internetem – przeczytaj porady w części: Brak połączenia z internetem.

Jeżeli zaobserwujesz problemy z działaniem dekodera, na chwilę wyłącz go z zasilania. Użyj przełącznika z tyłu obudowy.

W przypadku braku dostępu do niektórych kanałów upewnij się, że kanał, którego szukasz, jest w wykupionej ofercie. W przypadku dekodera UHD 88 może być konieczne przejście na kanał 998.

Zakłócenia obrazu i dźwięku:

  • Zakłócenia sygnału mogą powstawać już u nadawcy materiału, szczególnie w przypadku transmisji sportowych.
  • Powodem zakłóceń może być też problem z transmisją danych, zwłaszcza jeżeli korzystasz z Wi‑Fi. W takim przypadku warto się zastanowić nad połączeniem przewodowym lub lepszym umiejscowieniem urządzeń.
  • Jeżeli używasz Liveplug HD – jakość odbioru TV jest zależna od sieci elektrycznej, której używasz.

W przypadku zakłóceń odłącz rozgałęziacze i przedłużacze użyte do podłączenia i podłącz Liveplug bezpośrednio do gniazdka w ścianie.
Jeżeli to nie odniesie skutku, podłącz dekoder przewodem bezpośrednio do modemu FunBox.

Jeżeli nie działa wypożyczenie filmu VOD, uruchom ponownie dekoder oraz modem i spróbuj wypożyczyć raz jeszcze.

Porady dotyczące telefonu

Upewnij się, że wykonałeś połączenia zgodnie z instrukcją instalacji modemu Orange FunBox i włączyłeś urządzenia (terminal światłowodowy, FunBox).

W przypadku problemów z działaniem telefonu sprawdź, czy masz dostęp do internetu (zobacz, czy możesz otworzyć dowolną stronę internetową w przeglądarce komputera). Jeżeli nie, zacznij od rozwiązania problemów z internetem – przeczytaj porady w części: Brak dostępu do internetu

Upewnij się, że aparat telefoniczny ma włączone wybieranie tonowe, a kabel od aparatu włączony jest do zielonego gniazda oznaczonego "TEL". Jeżeli wszystkie powyższe punkty są spełnione, a problem nadal występuje, wybierz ponownie numer poprzedzając go gwiazdką (gwiazdka ustawia aparat w tryb wybierania tonowego na jedno połączenie). Jeśli połączenie zostało wykonane oznacza to, że nie ustawiłeś poprawnie trybu wybierania tonowego. Przy braku połączenia wykonaj restart modemu.

Brak połączeń przychodzących

Sprawdź, czy dioda ze słuchawką na modemie FunBox świeci na zielono. Powinna migać w trakcie prowadzenia rozmowy lub gdy ktoś dzwoni pod Twój numer. Jeżeli dioda nie świeci, odłącz modem od zasilania i włącz ponownie.

Jeżeli włączyłeś przekierowanie połączeń, Twój telefon nie będzie dzwonił. Aby wyłączyć, wybierz na klawiaturze telefonu następujący kod: #21#.

Brak możliwości wykonywania połączeń

Włącz tonowe wybieranie numerów. Najczęściej aparat telefoniczny ma zewnętrzny przełącznik z oznaczeniami Pulse/Tone, którym można to ustawić. Jeżeli problem pojawia się tylko przy połączeniach zagranicznych, upewnij się, że poprawnie wybierasz numer – wybierz ""00"", następnie numer kierunkowy kraju (dwie lub trzy cyfry), a potem numer lokalny.

Masz pytania i chcesz wiedzieć więcej na ten temat?

Prześlij do nas wiadomość, a my zadbamy, aby artykuł wkrótce został uzupełniony o potrzebne informacje.